Tuesday, November 2, 2010

saye nk...

saye nk jdi owg kaye nti buleh?
tp kadang2 owg yg kaye nie x bsyukur n kedekut
(certain jew)

saye n pakwe yg hensem buleh?
tp cermin dri blik aku bkan cntik sgt pown

saye nk pakwe yg kaye buleh?
tp nti dye x setia n men kayu 3, 4, 5 plak

saye nk jeweleries byk2 buleh?
tp nti kne ragut aku jgk yg ssah

saye nk ayah saye blikan mini cooper utk hadiah hari jadi saye buleh?
tp pkir2 blik mcm la aku pndai bwk keta

saye nk jd seorang yg perfect dlm sume aspek buleh?
tp itu x mungkin! no body's perfect rite?

saye nk parents yg sporting buleh?
tp klu sporting cgt nti aku nek kpala plak

susah, susah...!!

so kesimpulannye, x sume yg kte nk kte akan dpat.. knape nk mngharap ngn benda yg belum tentu kte akan dpat n tinggalkan benda yg mmang dh ade dlm tangan kte.. useless jew sume tue! bak kate pepatah "yg dikejar x dapat, yg dikendong berciciran" pergh! xnk aku.. so pengajarannye, sayangilah owg yg mnyayangi kte n sntiase bersyukur ngn anugerah yg Allah dh bg kt kte.. renung2kan lah dan selamat beramal~ :)

0 comments:

Post a Comment